Navštivte také: Coworking33 - Sdílené kanceláře Břevnov
  • Titulní stránka
  • Krása a móda
  • Sex a vztahy
  • Zdraví a relax
  • Děti a rodina
  • Recepty
  • Horoskopy
  • Soutěže
  • Elektronický podpis – usnadněte si život!

    30.3.2011, Veronika Vycpálková

    Elektronický podpis připojený k datové zprávě je již nějakou dobu ekvivalentem vlastnoručního podpisu na písemném dokumentu. Elektronický podpis je spásou pro lidi, kteří musí denně komunikovat s úřady a neustále svým podpisem stvrzovat velké množství dokumentů.

    Jaké výhody nám přináší elektronický podpis?

    Díky elektronickému podpisu příjemce takto podepsaného dokumentu bezpečně ví, kdo je odesílatelem zprávy. Umožňuje snadné ověření identity, právoplatnost podpisu v kyberprostoru.

    Protože faktem je, ať se kdokoli z vás podepíše na počítači jako „Jan Novák“, podepíše se stejně jako všichni ostatní.

    Další výhodou je, že elektronický podpis je zárukou toho, že při transportu nebyla zpráva nijak změněna. To vám nezaručí dokonce ani ruční podpis. A na závěr, tento podpis je nenapodobitelný.

    Existuje také software pro elektronický podpis PDF dokumentů, který přináší možnost podepisovat dokumenty PDF.

    Jak si zřídit elektronický podpis?

    Zřízení elektronického podpisu pro člověka, který se v informačních technologiích příliš neorientuje, není úplně jednoduchou záležitostí, ale s pomocí a trochou odhodlání to zvládnete a ani vám to nezabere mnoho času.

    Poměrně snadná a dobře dostupná cesta, jak docílit zřízení elektronického podpisu je pomocí webových stránek, které se elektronickými podpisy zabývají. Když se obrátíte na tyto odborníky, mile rádi vám pomohou, ať už se na něco obracíte jako soukromá osoba, podnikatelský subjekt anebo státní organizace.

    Kde všude využijete svůj elektronický podpis?


    • Při elektronickém podání přiznání k DPH

    • Při elektronické komunikace se státní správou, krajskými a městskými úřady

    • Při elektronické komunikaci se zdravotní pojišťovnou

    • Při žádání o sociální dávky

    • Při podepisování faktur

    • Při elektronickém podepisování emailů

    • Při elektronickém podpisu PDF dokumentů


    Elektronický podpis se objevil zhruba před čtyřmi lety. Přestože mnohé usnadňuje zejména osobám, jejichž náplní práce je denní komunikace s úřady, pojišťovnami a dalšími institucemi, využívá ho stále více soukromých osob, neboť přináší úlevy pro každého z nás. Jen hrstka z nás relaxuje u obíhání úřadů.

     

    Přečtěte si také: